یکی از مشکلاتی که افراد بعد از کشیدن دندان از آن ابراز ناراحتی می کنند این است که پس از جراحی ممکن است دچار درد شدید به گونه ای که با هیچ یک از دارو های مسکن کاهش و متوقف نمی شود ؛ شوند. درد بعد از جراحی طبیعی است اما انجام برخی از نکات مراقتبی تحت عنوان مراقبت های بعد از کشیدن دندان می تواند میزان این درد را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد. در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با این نکات مراقبتی آشنا کنیم.

مراقبت های بعد از کشیدن دندان

نکات و مراقبت های بعد از کشیدن دندان

• گاز استریل را تا یک ساعت پس از کشیدن در دهان نگه دارید ، آب دهان را به طور معمول تا 24 ساعت فرو ببرید و از زبان زدن و میک زدن ناحیه بپرهیزید.
  • خونریزی خفیف پس از جراحی طبیعی بوده و تا 24 ساعت ممکن است ادامه داشته باشد .
  • بهتر است قبل از شروع درد و یک ساعت بعد از کشیدن یا جراحی هر 6 ساعت از داروهای مسکن استفاده شود و در صورت لزوم طبق دستور پزشک آنتی بیوتیک مصرف شود.
  • در چند ساعت اول پس از جراحی غذاهای جویدنی میل نشود و 24 ساعت پس از جراحی غذاهای سرد و مایع استفاده شود و تا یک هفته از جویدن غذا با ناحیه جراحی شده یا کشیده شده خودداری شود.
  • بعد از مصرف هر وعده غذا تا یک هفته با دهانشویه یا آب نمک رقیق به خوبی شستشو داده شود تا از باقی ماندن غذایی در محل و ایجاد حفره خشک جلوگیری به عمل آید.
  • در صورتی که جراحی انجام شده باشد ناحیه عمل شده را از روی صورت با کیسه یخ به طور متناوب 20 دقیقه به 20 دقیقه تا 4 الی 5 ساعت کمپرس کنید.
  • از دستکاری محل زخم و بخیه ها و کنار زدن لثه و هرگونه اقدام جهت دیدن محل زخم خودداری نموده و مسواک زدن را 24 ساعت پس ازجراحی شروع نمایید و همچنین سعی شود محل زخم با مسواک تحریک نگردد.